- Izjava o varnosti z oceno tveganja
|
Delodajalec mora izdelati Izjavo o varnosti z oceno tveganja. V njej so ocenjena vsa tveganja, ki so jim delavci izpostavljeni ali bi jim lahko bili izpostavljeni pri delu. Nevarnosti, tveganja ter sprejemljivost ocenjenega tveganja se morajo ugotavljati strokovno, prav tako se morajo strokovno opredeliti ukrepi. Pravilno pripravljena ocena tveganja je lahko ključ za manj nesreč, poškodb, smrti in poklicnih bolezni na delovnem mestu.
- Usposabljanje za varno delo in varstvo pred požarom (teoretično in praktično)
|
Delodajalec mora vse delavce (tudi študente in dijake) usposobiti za varno opravljanje dela ob sklenitvi delovnega razmerja, pred razporeditvijo na drugo delo, pred uvajanjem nove tehnologije in novih sredstev za delo ter ob spremembi v delovnem procesu, ki lahko predstavlja nove nevarnosti. Delodajalec mora prav tako poskrbeti, da je vsak, ki je redno ali začasno oziroma občasno zaposlen pri njem, usposobljen za varstvo pred požarom.
- Usposabljanje za gašenje začetnih požarov in izvajanje evakuacije (teoretično in praktično)
|
Delodajalec mora določiti in periodično (na tri leta) usposabljati osebe, odgovorne za gašenje začetnih požarov in izvajanje evakuacije. V vsaki izmeni, v vsaki krajevno ločeni enoti oziroma na 300 zaposlenih mora biti za gašenje začetnih požarov in izvajanje evakuacije usposobljena vsaj ena oseba.
Delodajalec mora zagotoviti, da delovno opremo po namestitvi in pred prvim zagonom, ali po premestitvi na drugo delovno mesto, pregleda odgovorna oseba za varnost in zdravje pri delu. V primeru, da delovna oprema ustreza varnostnim standardom, se izda potrdilo, iz katerega je razvidno, da je delovna oprema pravilno nameščena in da deluje v skladu s predpisi. Delodajalec mora zagotoviti periodične preglede in preskuse delovne opreme v rokih, ki jih je določil proizvajalec. V primeru, da proizvajalec ne določi roke za periodične preglede, se roki za periodični pregled določijo v oceni tveganja in ne smejo biti daljši od 36 mesecev.
- Meritve parametrov delovnega okolja
|
Z meritvami toplotnega udobja ter osvetljenosti se vrednotijo škodljivosti v delovnem okolju ter ugodje delavca na delovnem mestu.
- Meritve elektroinštalacij
|
Preverjanje električne inštalacije sestavlja pregled,
preizkus in meritve. Po zahtevah Pravilnika o zahtevah za nizkonapetostne
električne inštalacije v stavbah (Uradni list RS, št. 41/09, 2/12 in 61/17 –
GZ) je v stavbah redni pregled električne inštalacije potrebno izvesti v roku,
ki ni daljši od 8 let. V stavbah, ki imajo prostore s potencialno eksplozivno
atmosfero po predpisih, ki urejajo protieksplozijsko zaščito mora biti redni pregled
izveden v roku, ki ni daljši od 2 let ter v stanovanjskih stavbah v roku, ki ni daljši od 16 let.
- Izdelava požarnega reda ter pripadajočih prilog
|
Za izdelavo požarnega reda je odgovoren lastnik ali
uporabnik objekta. Požarni red ureja celoten sistem varstva pred požarom v
objektu in določa predvsem preventivne in aktivne ukrepe varstva pred požarom,
naloge in odgovornosti zaposlenih ter navodila za ravnanje v primeru požara.
Načrt evakuacije in požarni načrt je potrebno izdelati za objekte, v katerih
obstaja najmanj srednja požarna ogroženost po predpisih o ugotavljanju ocene
požarne ogroženosti oziroma za objekte, v katerih je hkrati lahko več kot 100
ljudi.
Okvara sluha je najpogostejša poklicna bolezen v Evropi.
Hrup je prav tako lahko povzročitelj stresa in povečuje tveganje za nezgode. Z
meritvami izpostavljenosti hrupu se preveri, če raven hrupa presega mejne
vrednosti, ki so določene v Pravilniku o varovanju delavcev pred tveganji
zaradi izpostavljenosti hrupu pri delu (Ur. l. RS 17/06, 18/06).
Na podlagi zahtev Pravilnika o organizaciji, materialu in
opremi za prvo pomoč na delovnem mestu (Ur.l.RS 136/06) mora biti v vsakem
delovnem procesu, v vsaki krajevno ločeni enoti in v vsaki delovni izmeni vsaj
en delavec, ki je usposobljen za izvajanje prve pomoči. Delodajalec mora pri
izvajanju del, pri katerem iz ocene tveganja izhaja večja nevarnost za nastanek
nezgod pri delu, zagotoviti, da je v delovnem procesu na vsakih 20 delavcev
prisoten en delavec, ki je usposobljen za izvajanje prve pomoči.
Na vsakih 50 zaposlenih delavcev oziroma na vsako delovno
enoto mora biti na razpolago vsaj ena omarica za prvo pomoč. Pri izvajanju del,
pri katerih iz ocene tveganja izhaja večja nevarnost za nastanek nezgod pri
delu, pa mora biti na razpolago vsaj ena omarica za prvo pomoč na vsakih 20
delavcev oziroma na delovno enoto. Omarica za prvo pomoč mora biti na lahko
dostopnem mestu in vedno na razpolago. Vsebina omarice se mora sproti
dopolnjevati z veljavnim sanitetnim materialom.
Vse obveznosti so odvisne od delovnega mesta in dejavnosti, zato nas pokličite za nasvet in naloge varnosti pri delu prepustite strokovnjakom.